Saturday, November 18, 2006

Frumusetea vinde mai bine

Daca v-ati aflat in ipostaza de a constata ca la iesirea din magazin aveti plasele pline si portofelul gol, atunci ati face bine sa dati vina pe vânzatoarele care v-au servit.

Cercetatorii de la Universitatea din Viena au ajuns la concluzia ca vânzatorii mai aratosi contribuie la cresterea cifrei de afaceri a angajatorilor. Pentru acest studiu, 432 de femei si de barbati au fost confruntati cu o serie de vânzatori, de ambele sexe, cu un aspect neatragator, atragator sau foarte atragator.

Rezultatele au fost clare. In cazul „frumuseilor“, probabilitatea ca acestia sa isi vânda marfa era mult mai mare, cumparatorii parând mult mai dispusi sa scoata bani din buzunar. Si acesta nu este singurul avantaj pe care vânzatorii atragatori il au in fata celor cu un aspect mai putin placut. Din câte se pare, primii sunt considerati si mai credibili, si competenti. In plus, in cazul in care angajatii au un aspect deosebit de atragator, si produsul vândut pare sa creasca in ochii cumparatorilor.

De mentionat ca si prea multa frumusete strica. In urma studiului s-a constatat ca vânzatorii mult prea aratosi ii intimidau pe cumparatori, acestia fiind chiar speriati. „Vestea buna este ca nu avem nevoie sa aratam ca Angelina Jolie sau Brad Pitt pentru a avea succes in vânzari. Insa un aspect ingrijit si elegant este un factor de succes, atât pentru femei, cât si pentru barbati“, a spus dr. Claus Ebster, coordonatorul studiului, profesor de marketing la Universitatea din Viena.

Frumusetea vinde mai bine

0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home